Běh letním ránem je 2. závodem seriálu "Běh ránem"

Adresa startu závodu

Kontakt :   CZ - 76333 - Štítná nad Vláří - Popov 20, start nad hospodou v Popově

Registrace online

Registrace i na místě od 08.00 do 09.45 hod

STARTOVNÉ :    180,- CZK

START:               23.07.2023 v 10:00 hod

Obuv :

Krátká trasa - stačí odolnější silničky, protože lesní část není dlouhá, ale hladké ojeté silnice si neberte, přece jen zapíchnutá větev v noze není nic příjemného.

Dlouhá trasa - trailová obuv je na místě!

2 TRASY :                pro "kraťasy" ca. 7 km nebo pro "dlouhány" ca. 15 km

Start i cíl je pro obě trasy na stejném místě, tedy od hospody v Popově. Prvních pár desítek metrů vede z kopce. Zároveň jsou to na další dlouhé kilometry, ty poslední vedoucí směrem dolů :-). Hned na první křižovatce totiž odbočujeme vpravo a po dalších 500 m zase vpravo směrem k rybníku v Popově, který oběhneme po asfaltové cestě a dále budeme stoupat lesem po rozbité asfaltové cestě stále vzhůru a kopec bude stále více strmý. Takto vyběhneme do sedla pod Hložeckou kaplí, 4,4.km, kde se obě trasy dělí.

Dlouhá trasa - v sedle pod Hložeckou kaplí odbočíme vlevo a dále stoupáme do kopce až ke kapli, před kterou se dáme vpravo a užijeme si zaslouženého klesání až na křižovatku Modříny - 8,2.km, kde už budeme natolik odpočinutí, že odbočíme vpravo a začneme stoupat zpět do sedla pod Hložeckou kaplí. Kousek za altánkem odbočíme vlevo a napojíme se na další společnou část krátké i dlouhé trasy.

Kratší trasa a další část dlouhé trasy - v sedle pod Hložeckou kaplí se dáme první možnou odbočkou vpravo (dlouháni odbočují vpravo) po nezpevněné lesní cestě. Opouštíme asfalt a než vyběhneme z lesa, budeme mít pod nohama lesní cestu, bahno, kameny, větve..... Na chviličku si ale odpočineme, protože cesta vede z kopce dolů, ale ne dlouho :-) Nejpozději od tohoto bodu prosím sledujte značení, protože se dá lehce zle odbočit a nedobrovolně si tak protáhnout trasu závodu. Po 100 metrech se budeme držet lesní cesty a budeme už jen pomalu nabírat ještě nějaké ty výškové metry. Cesta se záhy dělí, my se dáme mírně vlevo, abychom se po 100 metrech vrátili na původní cestu, vystoupáme na vršek a čeká nás pár metrů lehkého seběhu. Na křižovatce se dáme opět vlevo a hned po chvíli vpravo a budeme pro změnu stoupat na vršek, co se jmenuje Vršek :-)  Z Vršku už budeme sbíhat dolů pod les, kde se trasy opět dělí.

Krátká trasa - z pod lesa na Měřičce už "kraťasové" seběhnou do Popova. Jestli má někdo rád seběhy, tak tady vás čeká jeden extrémní po asfaltové silnici. Nedá se to pustit dolů!!! Nebo....možná to někdo dokáže, ale prosím opatrně. Ten seběh opravdu bolí. Seběhneme tedy do vesnice a když uvidíme hospodu, po asfaltce uděláme obrátku o 180 a vyběhneme do cíle!!!

Dlouhá trasa - pod lesem nad Měřičkou se "dlouháni" jen prudce otočí vlevo a začnou stoupat zase vzhůru po lesní cestě směrem na Otěpkovou, což bude poslední výrazné stoupání na celé trase. Potom dlouhým a na konci prudkým seběhem s nádhernými výhledy na Štítnou a protější kopec Pláňava, Javorník....sestoupáme na stráň mezi Štítnou a Bylnicí, kde se na asfaltové křižovatce před dráhou dáme vpravo. Tam na nás čeká ještě pár stoupajících metrů a potom už podél vody směřujeme do Popova, před kterým musíme přeběhnout hlavní cestu (POZOR doprava není zastavena), na konci podběhnout železniční most a pak už si jen vychutnat stoupání kolem kapličky do cíle nad hospodou v Popově!

— BĚH LETNÍM RÁNEM —

Plíce na max do kopce, buchot srdce v sedle pod Hložcem, vítr ve větvích, houpat se nahoru a dolů na lesní cestě, modrý pruh nebe mezi korunami stromů, pevné kotníky v blátě a kamení, zatnout břišáky v seběhu a vydat ze sebe poslední zbytky sil na cílové "rovince".

Překonej sám sebe a přijď si zaběhat a zvítězit nad sebou !